wtorek , 19 marzec 2024

Archiwum tagów: Commodore 64

Zeitanomalie 6 – raport

W dniach 10-12.09.2021 r. odbyła się szósta edycja meetingu miłośników komputera Commodore 64 o nazwie Zeitanomalie. Wydarzenie miało miejsce w tajemniczej lokalizacji gdzieś w rejonach jednego z niemieckich miast kawałek drogi od Hanoweru. Impreza okazała się niebywałym sukcesem, a na przybyłych gości czekał ogrom niesamowitych atrakcji.

Czytaj dalej »

Raport z Teddy Beer C=64 Party

W dniach 29-31 lipca 2022 r. odbyła się w Tucholi pierwsza edycja spotkania miłośników sceny Commodore 64 o nazwie Teddy Beer C=64 Party. Organizacji imprezy podjęli się członkowie grupy BOOM! przy wsparciu Stowarzyszenia Miłośników Oldschoolowych Komputerów „SMOK”, lokalnych przyjaciół oraz sąsiadów. Na uczestników wydarzenia czekało szereg atrakcji o charakterze muzycznym, gastronomicznym i przyrodniczym.

Czytaj dalej »

Steffan Meeting #1 – raport

W dniach od 30 lipca do 1 sierpnia 2021 r. odbyło się w Tucholi spotkanie miłośników kultowego komputera Commodore 64 pod nazwą „Steffan Meeting #1 (Pre Teddy Beer C=64 Party)”. Rolę organizatorów objęli Steffan & CatYa (przy wsparciu lokalnych przyjaciół i sąsiadów). W imprezie wzięło udział kilkanaście osób związanych z commodorowską sceną komputerową. Na uczestników meetingu czekało wiele atrakcji, zarówno 8-bitowych, jak i związanych z obcowaniem z piękną przyrodą.

Czytaj dalej »

25 lat grupy Tropyx

Ćwierć wieku temu powstała jednoosobowa formacja dowodzona przez V-12 – młodego miłośnika Commodore 64. 25 lat później ten sam człowiek pisze niniejsze słowa i jest dumny z tego, że jego scenowa aktywność nigdy nie poszła w odstawkę.

Czytaj dalej »

Raport z Moonshine Dragons 2019 party

Premierowa edycja Moonshine Dragons (nowego demo party na mapie polskich imprez komputerowych) odbyła się w dniach 17-19 maja 2019 r. w Opolu. Rolę party place pełnił „Dom Działkowca” przy ul. Sosnkowskiego 29A, który pomieścił około 70 osób mniej lub bardziej związanych z 8-bitową artystyczną twórczością komputerową.

Czytaj dalej »

Mały Monitor C2N [recenzja Tiny C2N Monitor od Luigiego]

30 lat temu nośniki magnetyczne były nieodłącznym elementem technologicznej rzeczywistości. Opracowany na początku lat 60. XX wieku przez firmę Philips standard kasety magnetofonowej stał się wkrótce symbolem kultury masowej. Dziś korzystanie z tego rodzaju sposobu na przechowywanie danych traktowane jest przez niektórych jako ekstrawagancja, niemniej taśmy magnetyczne wciąż cieszą się sporą popularnością i nadal chętnie są wykorzystywane przy produkcji wydawnictw muzycznych.

Czytaj dalej »

Single Button Games Collection – recenzja

W dobie wszechobecnych smartfonów i powszechnego dostępu do sieci bezprzewodowej młode pokolenia coraz częściej sięgają po gry, w których jedynym zadaniem jest odpowiednio częste naciskanie palcem ekranu dotykowego wyświetlacza. Ta forma rozrywki okazuje się mieć również wielu zwolenników w światku miłośników klimatów retro, czego efektem jest wydawnictwo o nazwie Single Button Games Collection. Jest to zestaw pięciu gier na Commodore 64, w których wymaga się od gracza tylko i wyłącznie naciskania przycisku fire.

Czytaj dalej »

Dlaczego nie pojechałem na Silesia Party 9?

Gdy przed laty część z nas uczestniczyła w symbolicznym pogrzebie polskiej sceny Commodore 64, nikt nie spodziewał się, że w naszej małej społeczności pojawią się bardzo szybko następcy North Party i będą w stanie zorganizować imprezę, która skutecznie obudzi śpiących dinozaurów. Cykl o nazwie Silesia Party zapisał się w historii wieloma wzlotami i upadkami, choć jeżeli mielibyśmy spojrzeć na to wszystko z punktu widzenia statystycznego, to całościowo dziewięć edycji śląskich copy party można uznać za udanych. Nie zawsze jednak …

Czytaj dalej »

Ircowanie z Easy Flashem na C64/128!

Historia jednej ze starszych usług sieciowych, nazywanej skrótowo IRC (Internet Relay Chat), sięga 1988 roku, kiedy to Jarkko Oikarinen, ówczesny student Uniwersytetu w Oulu, rozpoczął prace nad wzbogaceniem oprogramowania do obsługi BBS-ów o nowe funkcjonalności. Pierwszym krokiem do zastąpienia wysłużonego MUT-a (MultiUser Talk) było zaimplementowanie funkcji czatu z innymi użytkownikami podpiętymi do sieci. I na tym w zasadzie skończyły się rozległe plany autora. Jarkko stał się w sposób nie do końca zamierzony twórcą popularnego na całym …

Czytaj dalej »

RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – 20-22.10.2017 r. w Gdańsku [raport]

Ponowoczesna fala retro ma się w najlepsze. Dowodzi temu popularność kolejnych edycji gdańskiego RetroKompa. Po raz szósty miłośnicy starych komputerów, konsol i terminali, mogli spotkać się w siedzibie Sceny Muzycznej Gdańskiego Archipelagu Kultury przy ul. Powstańców Warszawskich 25 w Gdańsku, by wymieniać się komentarzami i wspomnieniami dotyczącymi ich doświadczeń z zabytkami techniki. Imprezie odbywającej się w dniach 20-22 października 2017 r. towarzyszyła trzecia edycja multiplatformowego party komputerowego o nazwie LOAD ERROR.

Czytaj dalej »

Ruszyła druga edycja C64 Power Game Mod Compo!

Wielu z nas marzyło (spędzając godziny przy C64, głównie na kręceniu śrubką w magnetofonie i łamaniu joysticków) o stworzeniu własnej części/kontynuacji ulubionej gry. Niektóre z nich posiadały wbudowany edytor plansz, pozwalający chociaż na chwilę poczuć się jak rasowy projektant. Niestety, stworzenie wersji wykonywalnej nie zawsze było możliwe i częstokroć wymagało odpowiedniej dawki wiedzy z zakresu programowania w języku maszynowym. Mimo tego do dnia dzisiejszego powstało szereg kontynuacji gier tworzonych przez użytkowników, spośród których pod względem …

Czytaj dalej »